Een warme pyjama, een dikke deken, een warme kruik en dan nog uren lang wakker liggen vanwege de kou. Het is weer bijna herfst, dat zorgt ervoor dat de temperatuur daalt. Uit ervaring weet je misschien wel hoe moeilijk het is om in slaap te vallen met koude voeten. Gelukkig hebben wij een paar tips voor jullie opgesteld. Na het lezen van de volgende tips, val jij in een mum van tijd weer met warme voeten in slaap!

Waarom krijg je koude voeten?

Koude voeten kunnen verschillende oorzaken hebben. Zoals al eerder genoemd te hebben, heeft het te maken met een verslechterde bloedsomloop. Wanneer de omgevingstemperatuur daalt, wordt je lichaamstemperatuur ook kouder. Je bloedvaten trekken samen en op deze manier ontglipt er zo weinig mogelijk warmte. Bij sommige mensen is de samentrekking sterker, waardoor de doorbloeding van de voet vermindert wordt en je koude voeten krijgt.

Vrouwen hebben meer last

Vrouwen hebben vaak meer last van koude voeten dan mannen. Dit komt doordat de vetverdeling bij vrouwen anders is ingedeeld dan bij mannen. Vrouwen hebben van nature meer vet en minder spiermassa. Spiermassa produceert warmte. Mannen hebben het dus minder vaak koud. Naast de vetverdeling van een vrouw, spelen ook de hormonen een grote rol. De geslachtshormonen (oestrogenen) beïnvloeden je lichaamstemperatuur. Door menstruatie, de puberteit, zwangerschap of stress veranderd je hormoonspiegel. Dit zorgt voor een verstoring in je bloedcirculatie waardoor er koude voeten ontstaan.

Better Nights | Hoe voorkom ik koude voeten in bed? 1

Foto: Esmeralda Edenberg Shutterstock

Tips tegen koude voeten

Koude voeten ontstaan dus door een verslechterde bloedcirculatie. Met behulp van de volgende 6 tips, houdt jij je voeten lekker warm.

1. Draag sokken

De meest voor de hand liggende tip is om gewoon simpelweg, sokken in bed te dragen. Men zegt dat het slecht is om sokken te dragen in bed. Je voeten zouden hierdoor ‘lui’ worden waardoor je lichaam minder werk heeft om jouw voeten op te warmen. Dit blijkt echter een fabeltje te zijn.

Tip: Wist je dat er ook speciale bedsokken zijn? Yumeko heeft heerlijke sokken voor mensen met koude voeten ’s nachts.

2. Activeer je bloedsomloop d.m.v koud en warm water

Door het gebruik van wisselbaden zorg je ervoor dat jouw koude voeten in no-time verleden tijd zijn! De wisselbaden zorgen er wederom voor dat je bloedsomloop gestimuleerd wordt. Voor een wisselbad houdt je je voeten 2 tot 3 minuten in een warm bad.  Het warme water zal ervoor zorgen dat je gehele lichaam wordt verwarmt. De bloeddruk zal gaan dalen. Houdt daarna 2 tot 3 seconde je voeten in  koud water. Je bloedvaten zullen zich vernauwen, dat als gevolg, je bloeddruk weer zal herstellen. Wissel dit proces een paar keer af en eindig met koud water.

Tip: Gebruik een heerlijk warme kruik in bed.

3. Zit niet met je benen over elkaar

Een favoriete zithouding van veel vrouwen. Je benen over elkaar heen kruisen. Door deze houding, hinder je de doorbloeding van je benen. Door de kruising van je benen worden je aderen beklemd. Als dat vaker gebeurd wordt de wederkeer van de bloedsomloop afgesloten. Naast het hebben van koude voeten in bed kan dit op lange termijn spataderen veroorzaken.

4. Wist je dat…

  • Het dragen van te strakke schoenen en sokken je bloedsomloop verslechtert?
  • Het drinken van groene thee je bloedvaten versterkt, en daarmee ook je bloedsomloop?
  • Het eten van pepers je naast een pijnstillend gevoel ook nog eens een warm gevoelt geeft? Oh, en niet alleen in je keel ?
Better Nights | Hoe voorkom ik koude voeten in bed? 2

Foto: https://www.123rf.com/profile_belchonock

Tip: Masseer je voeten. Dagelijks je voeten masseren is ook een perfecte manier om je doorbloeding te bevorderen. Gebruik wat sesamolie. De sesamolie legt een soort isolerend laagje op de huid, waardoor er minder warmte verloren gaat. Als je klaar bent, kun je het beste sokken aantrekken. Hierdoor blijven je voeten warm en voelen ze de volgende ochtend ook nog eens super zacht aan.

5. Slaap onder een dik dekbed

Nu het weer wat kouder wordt is het misschien verleidelijk om de verwarming in de slaapkamer wat hoger te zetten. Je kunt er echter beter voor zorgen dat je het onder de deken warm houdt. Om je voeten op te kunnen warmen moet je lichaam ook op hoger temperatuur zijn. De winterdekbedden worden weer van de zolder af gehaald. In de hoop op een betere en warme nachtrust. Lukt het je nog steeds niet om warmer te worden? BetterNights kan je daarmee helpen. De Nuvaro exclusieve warm zorgt ervoor dat ook jij het tijdens de koude wintermaanden weer gemakkelijk, warm kunt krijgen.

6. Warm je voeten op aan je partner

Een hele simpele maar ook een hele leuke tip. Je kunt natuurlijk altijd nog je voeten opwarmen door dicht tegen je partner aan te kruipen. Op deze manier krijg je het niet alleen ook lekker warm. Het is ook nog eens super gezellig! Je weet nu welke maatregelen je kunt treffen zodat je nooit meer met koude voeten hoeft te slapen. Kies er eentje die het beste bij je past en slaap voortaan als een roos.

Hopelijk ben je na het lezen van deze blog meer te weten gekomen over hoe je je voeten warm kunt houden. Wil je ook lezen over dekbedden, kussens en slaapkamers lees dan ook onze andere blogs.

De beste slaapmaskers van 2020

Als kind wilden we eigenlijk nooit gaan slapen, maar nu kunt u niet wachten tot u een dutje kunt doen. De slaap die u 's nachts mist omdat u ligt te woelen en te piekeren wilt u graag inhalen. Het dragen van een slaapmasker is één van de gemakkelijkste manieren om een ​​goede slaapomgeving te creëren. Waarom een slaapmasker? Uw ogen kunnen licht detecteren, zelfs als uw oogleden gesloten zijn. Hierdoor is het moeilijk is om rust te krijgen als er enig zonlicht of digitaal licht in uw buurt is. Een oogmasker helpt alles te blokkeren - inclusief uw partner die naast u in bed door Instagram scrolt of uw buurman die in het vliegtuig het leeslampje aanzet. Met luxe zijden opties en leuke ontwerpen zijn slaapmaskers tegenwoordig verre van standaard. Hieronder geven we de naar onze mening beste slaapmaskers van 2020 aan die u zeker gaan helpen met uw middagdutje. 1. Tempur Slaapmasker Tempur is natuurlijk een zeer bekend merk in de slaapwereld en dit slaapmasker is dan ook van zeer hoge kwaliteit. Het zeer luxe slaapmasker is samengesteld uit het speciaal ontwikkelde drukverlagende materiaal van Tempur. Hierdoor heeft u geen extra druk op uw ogen door het masker zodat uw ogen kunnen rusten en u heerlijk kunt ontspannen. Het slaapmasker zorgt voor totale verduistering en heeft een verfijnde pasvorm. Schoonmaken of eventuele vlekken kunt u eenvoudig verwijderen met een vochtige doek en kan verder het beste niet worden gewassen. Dit product bestaat uit 75% katoen en 25% polyester. {{ vc_btn: title=Koop+het+Tempur+Slaapmasker+bij+Bol.com&color=green&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fpartner.bol.com%252Fclick%252Fclick%253Fp%253D2%2526t%253Durl%2526s%253D1017901%2526f%253DTXL%2526url%253Dhttps%25253A%25252F%25252Fwww.bol.com%25252Fnl%25252Fp%25252Ftempur-slaapmasker-zwart%25252F9200000005146617%25252F%2526name%253DTempur%252520Slaapmasker%252520-%252520Zwart%7Ctitle%3AKoop%2520bij%2520het%2520Tempur%2520Slaapmasker%2520bij%2520Bol.com%7C%7Crel%3Anofollow }} 2. ComforGoods Slaapmasker Het slaapmasker van ComforGoods valt direct op door het design. Door de zogenaamde "w-vorm" wordt het licht in de hele omgeving geblokkeerd en kan het er ook niet onderdoor komen. Omdat de holtes waarin de ogen zich bevinden zijn uitgediept kunt u zelfs gewoon knipperen zonder ergens last van te hebben en voelt u geen druk op oogleden of wimpers. Met handige klittenbandsluiting zodat deze altijd perfect past. Schoonmaken of vlekken verwijderen kan ook hier eenvoudig met een vochtig doekje. Dit slaapmasker is gemaakt van katoen en traagschuim voor extra comfort. {{ vc_btn: title=Koop+het+ComforGoods+Slaapmasker+bij+Bol.com&color=green&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fpartner.bol.com%252Fclick%252Fclick%253Fp%253D2%2526t%253Durl%2526s%253D1017901%2526f%253DTXL%2526url%253Dhttps%25253A%25252F%25252Fwww.bol.com%25252Fnl%25252Fp%25252Fcomforgoods-slaapmasker-100-verduisterend-oogmasker-grijs%25252F9200000118797120%25252F%2526name%253DComforGoods%2525C2%2525AE%25253B%252520Slaapmasker%252520-%252520100%252525%252520verduisterend...%7Ctitle%3AKoop%2520bij%2520het%2520ComforGoods%2520Slaapmasker%2520bij%2520Bol.com%7C%7Crel%3Anofollow }} 3. Yumeko Slaapmasker Ook Yumeko heeft een slaapmasker ontwikkeld dat geheel van jersey katoen is gemaakt, dat ze ook in hun producten gebruiken. Minder groot dan de eerste twee slaapmaskers en daarom net iets makkelijker voor mee op reis. Het katoen is gebreid in plaats van geweven en is daardoor zachter en heeft meer stretch. De band is van elastiek en kan eenvoudig om het hoofd worden gedaan. Qua design ziet het er zeer mooi uit en het wordt geleverd in een handig reistasje. De rand is afgebiesd met wit jersey katoen, waardoor het hele masker (op de elastiek na) uit katoen bestaat. {{ vc_btn: title=Koop+het+Yumeko+Slaapmasker+bij+Bol.com&color=success&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fpartner.bol.com%252Fclick%252Fclick%253Fp%253D2%2526t%253Durl%2526s%253D1017901%2526f%253DTXL%2526url%253Dhttps%25253A%25252F%25252Fwww.bol.com%25252Fnl%25252Fp%25252Fyumeko-slaapmasker-jersey-grijs%25252F9200000066239079%25252F%2526name%253DYumeko%252520Slaapmasker%252520jersey%252520grijs%7Ctitle%3AKoop%2520bij%2520het%2520Yumeko%2520Slaapmasker%2520bij%2520Bol.com%7C%7Crel%3Anofollow }} 4. Cool-Zawadi Slaapmasker Even iets compleet anders: het slaapmasker van Cool-Zawadi. Dit slaapmasker heeft ingebouwde bluetooth speakers en een microfoon. Zo kunt u ook nog eens luisteren naar rustgevende geluiden of muziek bij het in slaap vallen. Gemaakt van zacht elastisch katoen dat zich breed om uw hoofd heen vormt en geen enkel licht door zal laten. Met 2 uur opladen (middels USB) kunt u 10 uur lang van muziek genieten. Genoeg voor een hele nacht of een lange vlucht. Ziet er fraai uit, zit comfortabel en u kunt ook nog eens genieten van uw favoriete muziek. Wordt geleverd in een handig reistasje. {{ vc_btn: title=Koop+het+Cool-Zawadi+Slaapmasker+bij+Bol.com&color=green&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fpartner.bol.com%252Fclick%252Fclick%253Fp%253D2%2526t%253Durl%2526s%253D1017901%2526f%253DTXL%2526url%253Dhttps%25253A%25252F%25252Fwww.bol.com%25252Fnl%25252Fp%25252Fslaapmasker-met-ingebouwde-bluetooth-speakers-microfoon%25252F9200000110461394%25252F%2526name%253DSlaapmasker%252520met%252520ingebouwde%252520bluetooth%252520speakers%252520...%7Ctitle%3AKoop%2520bij%2520het%2520Cool-Zawadi%2520Slaapmasker%2520bij%2520Bol.com%7C%7Crel%3Anofollow }} 5. Ostrich Pillow Loop Slaapmasker Met stip het meest opvallende design uit deze lijst: het Ostrich Pillow Loop slaapmasker. Het begon als een project op Kickstarter en is inmiddels goed verkrijgbaar. Dit slaapmasker zorgt voor complete duisternis en zit comfortabel. Door de vorm van het masker heeft u wel een breed gebied rondom uw ogen bedekt, maar kunt u nog steeds een koptelefoon dragen. Het stoere design zorgt ervoor dat het niet opgeborgen hoeft te worden, u kunt het slaapmasker omhangen als sjaal! Het masker is gevuld met duizenden microscopisch kleine bolletjes zodat het zich heerlijk om uw gezicht heen vormt en comfortabel zit. {{ vc_btn: title=Koop+het+Ostric+Pillow+slaapmasker+bij+Bol.com&color=green&link=url%3Ahttps%253A%252F%252Fpartner.bol.com%252Fclick%252Fclick%253Fp%253D2%2526t%253Durl%2526s%253D1017901%2526f%253DTXL%2526url%253Dhttps%25253A%25252F%25252Fwww.bol.com%25252Fnl%25252Fp%25252Fostrich-pillow-loop-slaapmasker-blue-reef%25252F9200000103787943%25252F%2526name%253DOstrich%252520Pillow%252520Loop%252520Slaapmasker%252520-%252520Blue%252520Reef%7Ctitle%3AKoop%2520bij%2520het%2520Ostrich%2520Pillow%2520Slaapmasker%2520bij%2520Bol.com%7C%7Crel%3Anofollow }} Conclusie beste slaapmaskers van 2020 Er zijn veel verschillende slaapmaskers verkrijgbaar, waarvan we hierboven onze favorieten hebben laten zien. Ze zijn zeer verschillend qua design en extra functionaliteiten, maar allemaal zorgen ze voor zeer goede verduistering en zijn ze comfortabel om te dragen. Bepaal zelf aan welke eigenschappen u behoefte heeft en wat uw budget is voor een slaapmasker. Maar welk slaapmasker u ook neemt, dit zal uw middagdutje of slaap zeker gaan verbeteren!

Uw slaap verbeteren in de winter

De winter is de tijd van het jaar om lekker op de bank onder de dekens te kruipen. Met een lekkere kop warme chocomel of thee om nog wat warmer te blijven. U zou denken dat u ook heerlijk knus zou kunnen slapen. Helaas zorgt de kou ook voor problemen met slapen, een verstoord slaapschema en woelen en wakker liggen. Daarom hieronder een viertal tips om uw slaap te verbeteren in de winter. Vier tips om uw slaap te verbeteren in de winter 1. Neem de controle over het licht Een van de beste dingen die u kunt doen om een ​​goede slaap in de winter te garanderen, is het licht in uw huis te controleren. Licht speelt een grote rol in de timing van ons dagelijks leven - maaltijden, lichaamsbeweging, werk en slaap. Het probleem is dat er in de winter over het algemeen minder licht is en dat het weinige licht van mindere kwaliteit is. Dit kan leiden tot verhoogde vermoeidheid, omdat minder licht gelijk staat aan meer melatonine (het hormoon dat helpt de slaapcyclus te reguleren). Gebruik kunstmatig licht om de dag een beetje te verlengen in plaats van eerder naar bed te gaan om zo uw schema niet helemaal in de war te gooien. Als u voor de zon moet opstaan ​​om op tijd aan het werk te gaan, kan een wekker die licht gebruikt in plaats van geluid u geleidelijk aan helpen wakker te worden. Het is ook beter voor uw hersenen, omdat het licht uw hele lichaam helpt te beseffen dat het dag is. 2. Besteed extra aandacht aan de temperatuur Als het buiten koud is, hebben mensen de neiging dikke pyjama's te gaan dragen en zelfs zwaardere dekens op bed te leggen. Maar deze pyjama's en zware dekbedden kunnen uw slaappatroon mogelijk schaden. De meeste mensen hebben een daling van hun lichaamstemperatuur als ze slaperig worden, maar hun temperatuur stijgt na een paar uur dromen. Hier wordt de slaapomgeving veel te warm door de warme nachtkleding en te zware en dikke dekbedden. Oververhitting tijdens de nacht kan ervoor zorgen dat u zweet en slecht slaapt. In plaats van dikke pyjama's kunt u uw beddengoed gebruiken om warm te blijven in de winter. U kunt zich het beste licht aankleden maar uw temperatuur regelen met je beddengoed. Door het gebruik van een donzen dekbed heeft u veel meer ventilatie en zal uw temperatuur beter worden gereguleer. Hierdoor ligt u niet meer zwetend wakker maar kunt u de hele nacht comfortabel door blijven dromen. -38% ★ Beste keus voor een landdons 4-seizoenen dekbed Loiva Silver 4-seizoenen Donzen dekbed 4-seizoenen dekbed 100% Landdons (8) Waardering 5.00 uit 5 Vanaf: €449€289 Levertijd: 2 - 3 werkdagen -25% ★ Beste keus voor een Ganzendons 4-seizoenen dekbed Nuvaro Gold 4-seizoenen Donzen dekbed 4-seizoenen dekbed 100% Ganzendons (3) Waardering 5.00 uit 5 Vanaf: €639€479 Levertijd: 2 - 3 werkdagen Loiva Premium 4-seizoenen Donzen dekbed 4-seizoenen dekbed 90% Ganzendons (2) Waardering 4.50 uit 5 Vanaf: €419 Levertijd: 2 - 3 werkdagen Nuvaro Exclusive 4-seizoenen Donzen dekbed 4-seizoenen dekbed 100% Ganzendons (1) Waardering 5.00 uit 5 Vanaf: €999 Levertijd: 5 werkdagen 3. Blijf sporten en bewegen Gaat u in deze tijd van het jaar liever lekker op de bank liggen en Netflix kijken in plaats van naar de sportschool te gaan? U bent niet alleen. Mensen hebben de neiging om te stoppen met sporten als het koud is. Maar om goed te blijven slapen, is het erg belangrijk om een ​​plan te hebben om tijdens de wintermaanden te blijven sporten. Uit onderzoek blijkt dat mensen die actiever zijn gedurende de dag eerder in slaap vallen en een betere slaapkwaliteit hebben. Fitnesstrackers zoals Fitbit kunnen helpen te zien hoeveel u eigenlijk beweegt tijdens de winter, wat motiverend kan zijn. Flexibele sportschoollidmaatschappen kunnen ook helpen, zodat u op elk moment van de dag of nacht naar de sportschool kunt gaan - niet alleen wanneer de zon schijnt. U kunt ook uw routine aanpassen en thuis gaan sporten. Er zijn tal van virtuele trainingen online te vinden die u kunt proberen als u de kou wilt vermijden. 4. Denk aan mogelijke supplementen Hoewel slaappillen en supplementen niet voor iedereen geschikt zijn, kunnen ze u helpen toch uw nodige slaap te vinden. Zorg er wel voor dat u niet vertrouwt op verslavende pillen. Vooral magnesium is een geweldige optie om u te helpen beter te slapen. Magnesium maakt deel uit van de route die wordt omgezet in de aminozuren die worden omgezet in melatonine. Over het algemeen houden onze hersenen van magnesium - het kan mensen helpen die migraine en rusteloze benen hebben. Zolang uw arts het goed vindt dat u het inneemt, is het het proberen waard. Zoek altijd een supplement dat gemakkelijk wordt opgenomen, zoals een poeder of olie. Melatonine zelf kan ook helpen, omdat het innemen 's nachts de eigen melatonineproductie van uw lichaam kan starten, maar dit moet alleen af ​​en toe worden gebruikt. Het is niet goed om dit elke nacht te gebruiken.

Dit bericht is gepost in Wiki. Bookmark de link.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

De waardering van www.betternights.nl/ bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.8/10 gebaseerd op 20 reviews.