De winter is de tijd van het jaar om lekker op de bank onder de dekens te kruipen. Met een lekkere kop warme chocomel of thee om nog wat warmer te blijven. U zou denken dat u ook heerlijk knus zou kunnen slapen. Helaas zorgt de kou ook voor problemen met slapen, een verstoord slaapschema en woelen en wakker liggen. Daarom hieronder een viertal tips om uw slaap te verbeteren in de winter.

Vier tips om uw slaap te verbeteren in de winter

1. Neem de controle over het licht

Een van de beste dingen die u kunt doen om een ​​goede slaap in de winter te garanderen, is het licht in uw huis te controleren.

Licht speelt een grote rol in de timing van ons dagelijks leven – maaltijden, lichaamsbeweging, werk en slaap. Het probleem is dat er in de winter over het algemeen minder licht is en dat het weinige licht van mindere kwaliteit is.

Dit kan leiden tot verhoogde vermoeidheid, omdat minder licht gelijk staat aan meer melatonine (het hormoon dat helpt de slaapcyclus te reguleren).

Gebruik kunstmatig licht om de dag een beetje te verlengen in plaats van eerder naar bed te gaan om zo uw schema niet helemaal in de war te gooien.

Als u voor de zon moet opstaan ​​om op tijd aan het werk te gaan, kan een wekker die licht gebruikt in plaats van geluid u geleidelijk aan helpen wakker te worden. Het is ook beter voor uw hersenen, omdat het licht uw hele lichaam helpt te beseffen dat het dag is.

Slaap verbeteren in de winter

2. Besteed extra aandacht aan de temperatuur

Als het buiten koud is, hebben mensen de neiging dikke pyjama’s te gaan dragen en zelfs zwaardere dekens op bed te leggen. Maar deze pyjama’s en zware dekbedden kunnen uw slaappatroon mogelijk schaden.

De meeste mensen hebben een daling van hun lichaamstemperatuur als ze slaperig worden, maar hun temperatuur stijgt na een paar uur dromen.

Hier wordt de slaapomgeving veel te warm door de warme nachtkleding en te zware en dikke dekbedden. Oververhitting tijdens de nacht kan ervoor zorgen dat u zweet en slecht slaapt.

In plaats van dikke pyjama’s kunt u uw beddengoed gebruiken om warm te blijven in de winter. U kunt zich het beste licht aankleden maar uw temperatuur regelen met je beddengoed.

Door het gebruik van een donzen dekbed heeft u veel meer ventilatie en zal uw temperatuur beter worden gereguleer. Hierdoor ligt u niet meer zwetend wakker maar kunt u de hele nacht comfortabel door blijven dromen.

-38%
Beste keus voor een landdons 4-seizoenen dekbed
  • siezoen4-seizoenen dekbed
  • type dons100% Landdons
(8)
Vanaf: 449289
Levertijd: 2 - 3 werkdagen
-25%
Beste keus voor een Ganzendons 4-seizoenen dekbed
  • siezoen4-seizoenen dekbed
  • type dons100% Ganzendons
(3)
Vanaf: 639479
Levertijd: 2 - 3 werkdagen
  • siezoen4-seizoenen dekbed
  • type dons90% Ganzendons
(2)
Vanaf: 419
Levertijd: 2 - 3 werkdagen
  • siezoen4-seizoenen dekbed
  • type dons100% Ganzendons
(1)
Vanaf: 999
Levertijd: 5 werkdagen

3. Blijf sporten en bewegen

Gaat u in deze tijd van het jaar liever lekker op de bank liggen en Netflix kijken in plaats van naar de sportschool te gaan? U bent niet alleen. Mensen hebben de neiging om te stoppen met sporten als het koud is.

Maar om goed te blijven slapen, is het erg belangrijk om een ​​plan te hebben om tijdens de wintermaanden te blijven sporten.

Uit onderzoek blijkt dat mensen die actiever zijn gedurende de dag eerder in slaap vallen en een betere slaapkwaliteit hebben.

Fitnesstrackers zoals Fitbit kunnen helpen te zien hoeveel u eigenlijk beweegt tijdens de winter, wat motiverend kan zijn.

Flexibele sportschoollidmaatschappen kunnen ook helpen, zodat u op elk moment van de dag of nacht naar de sportschool kunt gaan – niet alleen wanneer de zon schijnt.

U kunt ook uw routine aanpassen en thuis gaan sporten. Er zijn tal van virtuele trainingen online te vinden die u kunt proberen als u de kou wilt vermijden.

Sporten in de winter

4. Denk aan mogelijke supplementen

Hoewel slaappillen en supplementen niet voor iedereen geschikt zijn, kunnen ze u helpen toch uw nodige slaap te vinden.

Zorg er wel voor dat u niet vertrouwt op verslavende pillen. Vooral magnesium is een geweldige optie om u te helpen beter te slapen.

Magnesium maakt deel uit van de route die wordt omgezet in de aminozuren die worden omgezet in melatonine.

Over het algemeen houden onze hersenen van magnesium – het kan mensen helpen die migraine en rusteloze benen hebben.

Zolang uw arts het goed vindt dat u het inneemt, is het het proberen waard. Zoek altijd een supplement dat gemakkelijk wordt opgenomen, zoals een poeder of olie.

Melatonine zelf kan ook helpen, omdat het innemen ’s nachts de eigen melatonineproductie van uw lichaam kan starten, maar dit moet alleen af ​​en toe worden gebruikt. Het is niet goed om dit elke nacht te gebruiken.

Dit bericht is gepost in Wiki. Bookmark de link.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

De waardering van www.betternights.nl/ bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.8/10 gebaseerd op 20 reviews.